Optymalizacja strony www ma kluczowe znaczenie w osiąganiu korzyści przez jego właściciela. Dobrze przeprowadzona daje gwarancje dużego ruchu w serwisie oraz wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. W tym celu należy przeprowadzić audyt SEO, który dostarcza nieocenionych informacji na temat czynników, które mają wpływ na pozycje w wyszukiwarkach. Audyt SEO jest to nic innego, jak raporty, który otrzymujemy po dogłębnej analizie strony. Dostarcza nam istotnych informacji o mocnych i słabych stronach naszego serwisu, które wpływają na naszą widoczność w wyszukiwarkach. Dzięki temu wiemy, co należy zmienić i poprawić, aby zwiększyć swoją szanse na wyższą pozycję w Google. Co ważne, audyt SEO dostarcza nam konkretnych propozycji rozwiązań, co powoduje, że optymalizacja przebiega szybciej i sprawniej. Audyt pozwala wykryć i tym samym wyeliminować wszystkie błędy i tym samym ograniczyć i zminimalizować wydatki, które w konsekwencji nie przynoszą pożądanych efektów. Równie istotną kwestią jest analiza konkurencji, która również wpływa na dostosowanie strony www do wymagań wyszukiwarek. Audyt powinien zostać przeprowadzony przede wszystkim w momencie, kiedy planujemy rozpocząć pozycjonowanie strony. Ważne jest również, aby systematycznie obserwować ruch w naszym serwisie. Kiedy zaobserwujemy jego spadek, przeprowadzenie audytu może okazać się jedynym sensownym rozwiązaniem. Nie zawsze zadowalające funkcjonowanie strony zalicza się do tych pozytywnych aspektów. Jeżeli nasz serwis od kilku lat prosperuje bez większych zmian, dobrze jest przeprowadzić w nim kilka zmian, które mogłyby usprawnić jego działanie. Również w tej sytuacji audyt może dostarczyć nam bardzo przydatnych informacji. Korzyści płynących z przeprowadzenia audytu SEO jest wiele. Do najważniejszych zaliczamy: – zwiększenie ruchu na stronie – wyższa pozycja w wyszukiwarkach – poprawa działania i funkcjonalności strony – poszerzenie ilości fraz kluczowych – szybsze ładowanie się strony – łatwiejsza i bardziej przyjazna użytkownikom nawigacja.